lissahorst.reismee.nl

Hi

Lieve allemaal,

Jaa daar ben ik weer, hoe lang zou mijn verhaal deze keer zijn??

Het gaat zo veel beter met me, ik heb nog geen moment echt last van heimwee gehad. En ik voel me overal thuis, hier in huis en op school. Bij vrienden word ik met open arme ontvangen, en ik heb dan ook al twee keer gelogeerd. Ik doe leuke dingen met ze, maar ik denk dat het meer word in de aankomende maanden. Het is wel lastig dat mijn vrienden in Purdy wonen, dat maakt het lastig om af te spreken.

Op school heb ik dus meer vrienden en die zijn allemaal super leuk. Veel mensen op school kennen elkaar, eigenlijk iedereen (wat wil je dan ook als je High School 300 studenten heeft). Ik ken nog niet iedereen maar ik leer het, het is wel super gezellig! De trainingen van volleybal gaan goed, en ik zit dan ook in de basis voor de wedstrijden! We hebben nu ook 3 van de 4 gewonnen! Er komen veel vrienden, bekende, studenten en ouders kijken, en de sfeer is dan ook altijd gezellig!

Mijn dag:

4:45 opstaan

5:30 naar school

6-8 training

8:30 tot 15:10 school

Dan ga ik naar mijn nichtje en dan naar huis eten huiswerk maken en slapen

Als ik een wedstrijd heb dan heb ik geen training en ga ik na schooltijd niet naar mijn nichtje.

Mijn schooldag:

1: Facs (koken, kleren maken, dingen doen voor je community, verschillende dingen)

2:American History (soms moeilijk maar de leraar is geintreseerd, helpt me graag en geeft leuk les

3: Algebra1- wiskunde-(super makkelijk, en ik sta nu een A-... dat is een 9,3)

4: Biology (ook wel makkelijk, heb ik al veel van gehad.. ik sta een A, dat is een 9,4)

5: Communication Arts- Engels (mijn leuke lerares was zwanger, dus we hebben voor 6 weken een andere die niet zo leuk is als haar)

Lunch, ik heb echt een super leuke lunchtable, en jaa... de lunches zijn zoals TV, je krijgt een plate en daar wordt een beetje van dit en een beetje van dat op gedaan je kan een klein pakje melk pakken en dan ga je en betaal je en ga je naar je lunchtable

6: Spanish (leuk, maar ik ben er niet zo heel goed in)

7: Art, tekenen ik wist niet dat ik er goed in was... en het is dan ook een heel leuk uur!

Ik geniet echt van elke dag, en wil nog zeker niet terug... Sommige vrienden van mij weten niet dat ik terug moet na dit schooljaar, en dan willen ze dan ook niet.. Ik wil dat zelf ook niet, ik wil hierheen immigreren!

Oké, jullie vinden dat vats niet zo'n goed idee... Want ik moet wel mijn school afmaken, ja ja ik weet het! Hihi, dit schrijven gaat nog best wel makkelijk, maar wanneer ik helemaal Nederlands moet gaan praten komen er a lot of English woorden tussendoor!

Iedereen hier vind het leuk om Duits of Nederlands te horen, en proberen dat dan ook na te praten (soms klinkt dat als Chinees en dan kan ik lachen). Mijn Nederlands vinden ze 'awesome' te gek!

Over Duits gesproken: Er was een jongen die mij leuk vind en hij dacht dat ik Duits sprak (als moedertaal) en daarom vond hij me nog leuker en besloot hij om mij mee uit te vragen IN HET DUITS!!!! Ik was zo in chock dat ik niet wist wat ik moest zeggen, maar ik vind hem absoluut niet leuk en besloot nee te zeggen!

Maandag 3 september was Labor Day, dus we hadden vrij. Toen zijn we voor mijn verjaardag naar White Water geweest, dat is een waterglijbanen park.. Het was super leuk :)

Volgend weeken gaan we naar Sant Lious, daar gaan we leuke dingen doen... We gaan naar the Arch, Sixflags en het Hard Rock Café!

Heb ik trouwens al verteld hoe vrolijk, blij, gelukkig en vrolijk, blij en gelukkig ik ben?? Ja, dat ben ik dus!

Oke, nu even serious voor de geïntresseerde... Ik ben nog niet verliefd, en ja er lopen wel leuke jongens rond, en ja ze zijn een beetje zoals in de film.

Voor de meiden: nee.... ze zijn niet modieus, ze lopen vaak met sneakers, soms zelf nike air... veel met de haren vast en een haarband in... sokken in slippers!!! en de sokken zijn tot de knieën of een klein beetje lager... jeans met een shirt (meestal een beetje groter, beetje sport kleding size)... EN JAAA!!! er is een dresscode voor school: short moet langer zijn dan je arme die naast je ontpannen hangen... als je een hempje draagt met spagetti bandjes moet je er een vestje of iets dergelijks overheen hebben... je bandjes moeten 2 inches zijn... geen kettingen aan je broeken... en eigenlijk ook niet echt gaten in je broeken, maar veel mensen doen dat gewoon...

Ik denk dat ik zo wel een beetje heb verteld...

Ik probeer deze week foto's van school te maken, en die zet ik dan later op internet (en dan ook alles, van mijn school aan de buitenkant, tot de kluisjes tot de publiek bij een wedstrijd en mijn school lunch)

Heel veel Amerikaans knuffels en groetjes!

Veek liefs van mij,

Lissa, Lorena (naam in Spanish class), Holland (mijn eerste bijnaam), Grace (mijn middelnaam, vandaag gekregen)

Reacties

Reacties

pappa Henk

super verhaal om te lezen. als je wilt emigreren is goed maar zorg dan voor werk en een huis voor ons 3en, dan komen wij ook. blij dat het zo super met je gaat op school, de sport, vriendinnen en vooral je gastgezin. ben supertrots op je.

ilse

Neeeeee... Je moet écht terug komen naar de 10 maanden!!
Wij kunnen niet zonder je!!
Jij moet echt super vroeg opstaan. Dat lijkt me wel.zwaar.
Maar je dag ziet er wel super leuk uit!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

Een dikke knuffel van mij en een leber van jip
Xxxx

eva

Als jij niet terugkomt kom ik je persoonlijk halen! Pas maar op!
Super dat het zo goed gaat! Echt fijn om te horen. Houd die heimwee maar buiten de deur, daar heb je niks aan!
Dit is wel dé kans om als trendsetter door het leven te gaan, kunnen ze op modegebied dus wel gebruiken ;)
Geniet van alles en tot skype!

Ben trots op je & I love you!

Dikke zoen Eva

mama

Lieve Lis, Weer een leuk verhaal maar één ding vind ik wat minder en dat is dat je nog niet weet of je wel terug komt. Je wilt zelfs immigreren!!!Geniet dus nog maar even van deze 9 maanden en dan eerst naar huis komen om je VWO af te maken. Doeiiiii xxxxxx mama

josephine

hoi lissa! het klinkt echt suuper leuk allemaal :) (stiekem ben ik heel jaloers;) haha) maar dat vroege opstaan lijkt me wat minder :p ik ben heel benieuwd naar de foto's! veel succes en veel kusjes xxx josephine

Henk en Erna

Hoi Lissa,

Hier weer even een berichtje terug. Wat een verhaal zeg, je beleefd heel wat. Helemaal tof dat je het zo naar je zin hebt. Enne immigreren??!! De huizen zijn zo groot, dan komen wij ook... goed idee toch! Maar alle gekheid op een stokje.. hoe zeg je dat in het Engels.. eerst naar huis en je school afmaken.
Tjonge tjonge wat moet je vroeg op, en wij maar klagen als de wekker om 6.00 afloopt.
Nou hier is alles ok. Have fun :-)
Groetjes van ons. XXXXXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active