lissahorst.reismee.nl

Here I am again!

Halloooooo!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar geen nieuws is goed nieuws zeggen ze toch altijd...?? Maar of dat in mijn geval ook is ;) Haha, ja in mijn geval ook. Ik ben hier zo druk en ik heb zoveel te doen, ik geniet echt! Druk met school, familie, Devin en....

CHEERLEADING!!!! Ik weet niet hoeveel mensen het al weten, maar ik ben nu officieel een cheerleader :) Ik ben daar zo blij mee, maar het is wel veel trainen... Ik ben gelukkig op het zelfde niveau als de andere nieuwelingen, maar ik ben niet echt lenig (gelukkig 2 van 3 ook niet haha). Ja ik ga een foto op mijn blog zetten, maar ik heb nog geen goede omdat we nog niet de echteuniforms hebben. Maar het is echt leuk, ben echt blij dat ik dit kan doen! Eerst mocht ik het niet doen, omdat het niet eerlijk zou zijn tegenover de andere mensen omdat ze al eerder audities hadden gehad. Maar daar kwam ik met mij lieve lach, en zei: Maar ik was hier niet met de audities en we hebben dit niet in Holland. En toen mocht ik meedoen WOOHOO!!

Met Devin en mij gaat het ook nog steeds goed, we hebben het heel leuk samen en zoals hij zegt: I'm in love with the most beautiful girl. Aww hij is ook zo'n schatje, ik kan niet wachten tot ik hem mee naar Nederland kan nemen. En dan aan iedereen voorstellen, zodat iedereen hem leuk gaat vinden! Haha goed idee toch? Ik ben ook helemaal verliefd, maar het is soms wel moeilijk... Vooral omdat ik weet dat mijn familie (hier) hem leuk vind, maar hier zijn de regels heel anders soort van terughoudend (maar ik weet dat ze dat doen om mij te beschermen en dat is heel lief).

Ok ik heb een lijst gemaakt als me iets te binnen schiet wat ik jullie wilde vertellen, ik denk dat het ongeveer 5% is van wat ik heb gedaan. Maar goed, dat komt allemaal als ik terug ben...

Mijn schoolfoto is echt heel leuk geworden, ik heb gekozen dat mijn achtergrond de Amerikaanse vlag is NICE!

School gaat super goed, heb mijn nieuwe cijferlijst en nog bijna het zelfde. Dus... Nog steeds super goed!Maar wat mij echt heel echt opvalt is de verhouding tussen leraren en studenten, ze zijn veel closer. Misschien omdat mijn high school alleen maar 300 studenten heeft, maar ik vind het heel fijn. Je hebt dan een veel fijner gevoel in de klas en de tijd gaat ook sneller. Er zijn ook veel studenten die na schooltijd blijven hangen, of in de klas heel veel met de leraren praten (Ja ik doe dat ook, met mijn geschiedenis leraar... Hij is heel grappig en maakt ook grappen over mij) Mijn geschiedenis leraar liet me zelfs midden in de klas dansen, hij zette een filmpje op van Just Dance en liet me TikTok dansen van Kesha... Haha ik was best wmb el goed :) Hij helpt me ook altijd tijdens de test, altijd handig!

Ik zit nu op de bank de verkiezingsuitslag te kieken, en het is spannend. Hier zijn heel veel mensen tegen Obama omdat hij dingen beloofde die hij niet waar maakte, en omdat hij geld wil van de rijke voor de arme. Hier is iedereen, je moet werken voor je geld. Dus dat betekend dat het heel spannend word en dat ik hoop op het beste...

Afgelopen maand is 'herten seizoen' gestart, dat betekend dat iedereen mag gaan jagen op herten. Heel veel studenten zijn excited, er gaan veel mensen de bossen in en jagen. Ja ook Devin, doet het... maar ik vind het niet leuk. Dan gaan ze in het bos zitten voor 2 uur, en als ik over de weg rij zie ik 5 in het gras lopen HAHA dat is de makkelijke weg! Ze jagen trouwens op veel meer dieren, en dat gaan ze dat lekker opeten... Best wel een goedkope vorm voor vers en goede kwaliteit vlees.

Nu hoef ik het gelukkig niet meer te doen, maar aan het begin toen ik nieuw was moest ik voor iedereen in het Nederlands rappen. En ja wat kies je dan... Gers Pardoel - Ik neem je mee! Haha hoezo orgineel?? En iedereen vond het super leuk :)

Op 8 Oktober had ik mijn laaste thuis wedstrijd, en het was een speciale avond. Het was de Pink Out Game, de Senior Night, en de Parents Night. Pink Out, dat is voor Oktober. Iedereen moest in het roze komen en we gingen roze shirts verkopen en dat allemaal voor borstkanker. Senior Night, dit is speciaal voor de laatste jaars. Zij krijgen dan een cadeau van de lagere klassen en ze krijgen even een beetje speciale aandacht. Parents Night, dat is voor de ouders. Dan alle spelers geven ene roos aan hun ouders, om ze te bedanken. Speciale en ene super leuke avond!

22-25 Oktober was een soort van Spirit Week, dat betekend dat iedere dag je gekleed gaat in een thema. Maandag was Twins Day, er waren niet veel mensen die verkleed gingen als tweelingen. Helaas moest ik toen voor de laaste wedstrijd netjes kleden, maar toen mochten we toch onze naam opschrijven (vertel ik later). Dinsdag was Black and Gold Day, de kleuren van onze school. Heb ik een leuk jurkje aangetrokken (maar toen begonnen mensen, waarom heb je een nette jurk aan naar school?? Wij dragen geen jurkjes als die van jou. En wat ik dacht: ach hou je mond, ik draag gewoon geen heel kort jurkje als jullie (sommige doe dat, die denken dat ze heel knap zijn) maar goed...) De woensdag was Dress Up for you Team, en rara wat heb ik aangetrokken??? Haha, ik ben in een shirt van het Nederlands Elftal naar school geweest :) Altijd leuk! En de laatste dag was donderdag, dat was Red, With and Blue Day.. Voor iedereen was het de Amerikaanse vlag en raar maar wat het voor mij is... De Nederlandse vlag :) Elke dag dat je in de goede kleren naar school kwam mocht je je naam opschrijven en in een bus stoppen, en onder iedereen die elke dag goed kleede werd een waardebon gelood. Nooit meer iets van gehoord.

Iedereen hier is heel erg van de hygiene, op school zijn overal tissue boxen (handig voor Kemi en Iris, haha sorry meiden doet me gewoon aan jullie denken ;) ) En ook hele veel germ-x, dat is disinfecterend spul (hoe je dat ook spelt). Je krijgt zelfs in sommige klassen extra punten als je een tissue box brengt :) In de supermarkten zijn hygiene doekjes om je winkelwagen mee schoon te maken, waar je het vast houdt.

Ik ga nu ook ongeveer elke zondag naar de kerk, de priester is heel goed (een vader van een meisje van school). Hij verteld heel mooi en ik raak echt geinspireerd! Voor mijn gevoel is het ook heel anders, je mag dragen wat je wilt, de liederen die we zingen zijn best modern, en er wordt op een goede manier van alles verteld. De gemeenschap is ook heel erg hecht, we hebben soms een dinner met zijn alle, iedereen maakt wat en dan gaan we in de gymzaal van de kerk met zijn alle eten. Nu gaan ze ook op zondagavonden volleybal avonden organiseren, en natuurlijk doe ik mee!

Volgend jaar als ik terug kom ga ik voor jullie lekkere dingetjes koken, ik kan niet beloven dat ik dat vaak doe haha! Maar ik heb een klas en daar leer je van alles, en een van de dingen was koken. Ik heb al de recepten bewaard, en de lerares heeft me zelfs een set gegeven waarmee je dingen afweegt (hier doen ze het niet in gram etc. maar in cup, 1/2 cup, 1/8 lepel). Jammie :) Dat heeft me wel een kilotje meer gegeven! Over dat gesproken, ik ben nog steeds niet heel dik. Maar alles is hier zo lekker, ik denk dat ik wel iets zwaarder weeg OOPS! Wie gaat er volgend jaar met mij sporten?

Ik probeer ook nog wat foto's op mijn blog te zetten, kan niet beloven maar ga het proberen.

Halloween heb ik niet echt gevierd, maar wel leuk hoe hier iedereen er mee om gaat.

Binnekort is Thanksgiving, dan ga ik is lekker veel eten haha! Ze gaven me al advies, draag een stretchie broek want je gaat echt veel eten. En dan kan ik twee weken de tijd nemen om af te vallen en dan staat kerst alweer voor de deur. Hopelijk krijgen we heel veel sneeuw, dat gebeurd hier meestal :) Ze hebben zelfs ene keer 15 dagen sneeuw vrij gehad, hopelijk dit jaar ook een paar dagen zodat ik optimaal kan genieten van mijn sneeuw!

Ok people, dit was het wel zo'n beetje! Ik ga zo lekker naar bed, het is 9 uur en morgen vroeg moet ik om 7 uur op school zijn voor cheerleading training!

ByeByeBye lieve mensjes!

Speciaal voor jullie: You have to be that good, as God made you. - Je moet gewoon zo goed zijn, als God je heeft gemaakt.

XX lisz!

Reacties

Reacties

papa

hoe zo een klein verhaaltje.
hier kunnen wij het weer even mee doen
liefs oaoa

Heleen

hee liss!!!

aaah ik heb je al zoo lang niet gesproken, het is echt raar. Wij hebben nu al weer proefwerkweek en jij hebt daar een heel ander leven. Ik vind het echt heeel fijn om te horen dat je het er zo leuk hebt en ik hoop dat we een keertje kunnen skypen lekker bijkletsen enzo. Dan even iets minder leuks... Heb je het van simone gehoord? zo niet mail me maar even dan leg ik het allemaal uit:) Mis je soms echt super erg in de klas met je leuke lach en met fietsen enzoo Maar voor je het weet ben je alweer terug:) Veeel plezier en ik hoop dat ik je snel weer een keertje spreek:)

Eva

Wauw Lis, wat een mooi verhaaltje!

Zie je, de kerk is superleuk! ;) ik vind het echt gaaf om te lezen dat het je inspireert.
Fijn dat alles goed met je gaat!
Echt zo leuk allemaal wat je doet! En je wilt vast wel een paar cijfers van je aan mij doneren toch..?

Enjou your time out there! Big kisses eef

Vera

hee Lissa!
Wat een verhaal, en wat maak je veel leuke dingen mee. Het lijkt of er elke dag een feestdag is in Amerika. Wanneer is Thanksgiving precies en gaan jullie dan ook nog wat met school doen? Of ben je dan vrij? Super tof dat het allemaal zo goed gaat! XX

Esther

Hey,

Klinkt echt allemaal super gaaf!!
en als je terugkomt uit Amerika moet je gewoon weer bij ons komen volleyballen hoor :).
xxx

meta

Hallo miss Cheerleader!!
Volleybal, verkleedpartijen, leren koken, cheerleading-trainingen, rappen, dansen op tafel, al dat lekkere eten, verkering................pffffffff. En dan ook nog leren voor school en vroeg op! Nou ik hoop voor jou dat er veel sneeuw gaat komen zodat je wat vrije dagen krijg. Heel leuk om te zien dat jij zo geniet van dit avontuur.
Groetjes van ons allemaal.
Meta.

Heidi

He lieve Lissa, jeetje wat maak jij veel mee en allemaal leuke dingen!!
Dit is iets om nooit te vergeten, maar dat was ook de bedoeling toch!
Het leven is daar zoveel anders als hier, en dat maakt het juist zo leuk.
Maar goed dat je opkomt voor jezelf en nu toch cheerleader bent, goed gedaan meid!
Hier in Holland is het regenachtig en de temperatuur ongeveer 9/10 graden, nog niet echt koud dus.
Ik hoop dat jullie lekker veel sneeuw krijgen en dat je dan een paar dagen vrij hebt om even bij te komen van alle ervaringen.
Geniet er van en tot schrijfs,
Liefs van de te Rieletjes uit Giesbeek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active